Franchising dáva v Česku obživu 20 tisícom ľudí, ukazuje prieskum
Extéria Market alebo iná franšíza z iného odvetvia? To je otázka, ktorú si teraz kladie každý, kto sa chce na tento trend takzvane nalodiť. A robí ostatne dobre, pretože franchising je stále vstupenka do už rozbehnutého vlaku, ktorý vám môže priniesť zaujímavé zisky a finančnú slobodu, navyše realizáciu vo svete podnikania. Podľa posledných prieskumov môžeme povedať, že práve franšízové koncepty dnes dávajú v Česku prácu viac ako dvadsiatim tisícom ľudí.
Lákadlom je hlavne relatívna istota
Hlavným lákadlom toho, prečo toľko začínajúcich podnikateľov (a niekedy aj pokročilých) mieri do franšízového podnikania je predovšetkým relatívna istota, ktorú franchising ponúka. Hovoríme relatívne, pretože ani v tomto prípade nemôžeme hovoriť o absolútnej istote.
Keď sa totiž človek rozhodne ísť do franšízového podnikania, má pevne stanovený základ, od ktorého sa môže odpichnúť. Ľudia značku poznajú, veľmi často sú nastolené aj marketingové kampane, z ktorých sa môže čerpať, know-how je rokmi preverené a vyšperkované.
Samozrejme aj teraz to záleží na tom, aký šikovný človek je. Každý sa však snaží o to, aby investované peniaze boli čo najrýchlejšie späť. Obvykle sa tak stáva do štyroch rokov, ale nie je výnimkou, že sa investícia navráti aj za pol roka. Závisí to aj od zvoleného konceptu.
Stovky značiek na výber
V posledných rokoch sa ponuka franšízových konceptov rapídne rozrástla. A nemožno sa tomu čudovať v súvislosti s tým, čo sme napísali vyššie. Od prvotných desiatok konceptov si naraz môžete vyberať zo stoviek rôznych franšíz, a to tak tuzemských, ako aj zahraničných.
Možno sa človeku môže zdať, že zahraničné franšízy u nás prevládajú, ale nie je to tak. Napodiv sa v posledných rokoch karty obrátili a tuzemské franšízové koncepty sú tým, čo doslova drví zahraničnú konkurenciu.