Čo je podstatou franchisingu?
S franchisingu ste sa pravdepodobne už stretli. Najmä sa s týmto pojmom stretli všetci tí, ktorí chcú začať podnikať, ale nemajú nápad, ktorý by mohli uskutočniť. Ak patríte k ľuďom, ktorí chcú vstúpiť do sveta podnikania, ale ktorí zároveň nemajú svoj vlastný nápad alebo myšlienku, ktorú by išlo zrealizovať, je franchising priamo pre vás. Len to chce mať peniaze do začiatku, za ktoré si odkúpite licenciu a za ktoré zaplatíte poplatky, ktoré sú naozaj nevyhnutné.
Čo je to franchising?
Ak ste sa však s pojmom „franchising“ doteraz nestretli, poďme si daný pojem vysvetliť. Franchisingu sa rozumie podnikanie na základe licenčných zmlúv. Odkúpite si skrátka práva na podnikanie pod značkou, ktorá má na trhu svoje miesto a ktorá už sa dostala do podvedomia ľudí. Tento spôsob podnikania rad ľudí označuje za obrovskú podnikateľskú príležitosť, iní ľudia zase označujú franchising za nástup do už rozbehnutého vlaku.
Ostatne obe prirovnanie možno brať ako veľmi trefné. Výhodami franchisingu je to, že je tu nižšie riziko krachu, na druhú stranu je tu vyššie riziko uspieť. Vždy však záleží na tom, akú franšízu si vyberiete. S niektorou sa vráti investícia do pár mesiacov, u iných to môže trvať aj niekoľko rokov.
Avšak možno vás zaujíma, odkiaľ sa k nám franchising dostal. Franchising sa k nám dostal zo Spojených štátov, kde svoj boom zažil niekde medzi 19.a 20.stoletím. K najväčším americkým franšízam patrí rozhodne fastfoodové reťazce McDonald`s alebo KFC. K našim rýdzo českým franšízovým konceptom patrí napríklad koncepty pozbieraná alebo Extéria Market.
Čo je podstatou franšízového podnikanie?
V súvislosti s Franchising sa tiež rad ľudí môže pýtať, čo je jeho podstata, aká je podstata franchisingu. Podstatou franchisingu je umožniť podnikateľom bez nápadu a myšlienky podnikať. Vďaka odkúpenie licencií a zverenie know-how sa môže prakticky každý človek dostať do sveta podnikania. Firmy tým navyše neprerobíte, pretože sa rozšíri do ďalších miest a krajín.